Pages

Sunday, November 1, 2009

Tak tahu nak gelak ke tak..

Soalannya, apakah maksud Tomakninah الطمأنينة ?. apa ye jawapannyer ?. Kalau solaan yang sama ditanya kepada budak-budak PASTI saya pasti lagi yakin akan melompat-lompat mereka mengangkat tangan untuk membeli jawapan. Ermm tapi yang sedihnya.. tak tahulah nak explain sedihnya tu macamna.. geli hati dan kelakar pun ada, soalan ini antara solan yang boleh dibilang yang mendapat jawapan betul bila ditanya kepada hampir 120 orang pelajar-pelajar saya.
.
Nak tahu apa jawapannya , ada yang jawab mereka yang layak menerima zakat. Ada yang jawab macam-macam lagi. Itu baru satu soalan. Tak masuk soalan apa dia larangan-larang hadas besar. Lagi macam-macam, daripada menutup kepala sampailah tak boleh bercakap. Amboi.. susahlah kakak-kakak kita yang haidhnyer lama. Bercakap pun tak boleh.
.
Inilah gambaran remaja kita. Itu baru sebahagian kecil dari segugus masalah yang kita tak ketemu dan jumpa. Siapa ye nak dipersalahkan ?. Memang teruk sangat. Kalau dah samapai sayrat sah solat pun tak tahu, rukun solat pun tak tahu, hadas besar pun tak tahu. Kita sepatutnya rasa sangat bimbang dan sangat khuatir. Ker kita rasa itu masalah yang kecil jer. Tak sama dengan masalah ekonomi negara. Maka tidak pelik bila maan ada yang mengatakan kalau dia berpeluk pun ekonomi negara tak jatuh. Sebab kita pandang yang berkaitan dengan agama ini terlalu remeh.
.
Kira-kira saya mudah ajer. Zaman Mak dan Ayah kita kebanyakan mereka khatan Al-Quran dan boleh membaca Al-Quran dengan perubahan zaman kita jadi buta Al-Quran. Bayangkan dengan generasi Mak Bapak yang buta Al-Quran , maka anak-anak pula akan jadi apa... kalau yang sudah baik pun tak ada jaminan meneruskan kesinambungan kebaikan itu, bagaimana pula mak bapak yang sebaliknya. Kena ingat remaja sekarang ni bakal menjadi mak bapak dan pemimpin negara suatu masa yang akan datang. Apa akan jadi..?.
.
Ermm betullah apa yang saya baca baru-baru ni bila orang kaitkan apa yang berlaku dengan agenda yang lebih besar. iaitu agenda yahudi membinasakan umat Islam. Nampaknya apa yang mereka rancang tu dah pun berhasil.
.
Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara yang menghancurkan Tamadun kita!!!!
.
1. Song. Lagu-lagu yang menghiburkan. Jika ada anak-anak yang tak tahu mengucap. Tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela. Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah, tapi boleh mengingati lagu Siti Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa. Berjaya sudah Yahudi. Hingga kita terfikir. Bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?
.
2. Sex. Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana. Di kaca tv, dalam filem, dalam iklan. babak sex amat lumrah. Kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex. Filem 18SX amat laris berbanding filem U. VCD lucah mudah didapati dan harganya amat murah. Semurah 50 sen. Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah.
.
3. Smoke. Rokok menjadi kegilaan para remaja sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok. Malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mahu digelar "up to date". Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja ataupun penari kabaret.(tengok dari filem P Ramlee).Syabas yahudi, berjaya lagi kamu.
.
4. Sport. Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan. Hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang tinggal. Bukan yang bermain sahaja tak sembahyang, yang menonton pun tak sembahyang juga. Kalau menonton di rumah akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL. Yahudi gol lagi, sampai ada ulamak kata, kerana sukan, sembahyang boleh tangguh. Masya-Allah.
.
5. Fun. Hiburan di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan. Kalau kita lihat dalam 100 majalah. mungkin 99 adalah majalah hiburan termasuklah majalah mangga yang menayangkan buah mangga artis perempuan. Kalau ada konsert sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert pelbagai maksiat akan diselit masuk. Yahudi terhibur lagi.
.
6. Female. Perempuan tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan terutama dalam iklan yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan. Kalau kita ke kedai bateri kereta di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan? Yahudi bersorak lagi.
.
7. Fashion. Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat. Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang mewarnakan rambut lagi teruklah. Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan. Bila warnakan rambut mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung. Bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu. Kalau dah rambut diwarnakan, sembahyang pun tak sah. Malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air. itu tak kira yang cukur bulu kening lagi. Yahudi ketawa lagi. Umat islam sudah jadi macam Yahudi.
.
8. Food. Makanan. Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah McD , Kentucky , Pizza hut dan seribu satu macam lagi. Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina. Masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan tapi makanan Barat menjadi kebanggaan. Bila makanan datang dari Barat. Adakah kita yakin tentang halalnya? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap. Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi tetapi berfikiran pun macam yahudi. Nauzubillah. Yahudi makan Islam lagi.

2 comments:

zakiahzanirun said...

subhanallah..terutama dari segi makanan-mmg sush utk dielakkan...kerana kebnykan makanan dtg dari barat. bak kata ust. nur hakim, bila smpi keadaan dinegara kita jd spt ni, maka wajiblah kita berniaga menjual makanan halal kerana ianya sudah menjadi tanggungjawab umat islam.btul x ust?

nurfathiah said...

ustaz, sy terase biler ustaz ckp psl student tak tau mksd tomakninah.. huhu
nurfathiah bt. ramli

Post a Comment